Koniec roku szkolnego to gorący okres nie tylko dla uczniów i nauczycieli, ale również dla komisji konkursowej oceniającej projekty wykonane w ramach konkursu GreenGo! Mapuj zieloną infrastrukturę!. Ich jakość, ogrom włożonej pracy i rzetelność przygotowanych analiz przerosły nasze oczekiwania. Przed komisją stało trudne zadanie wyłonienia trzech zwycięskich drużyn.

Gminne Gimnazjum im. Jana Pawła II w Wieliszewie to jedna ze szkół, której uczniowie wzięli udział w naszym konkursie. Ich zaangażowanie i dobra współpraca z pracownikami urzędu gminy zaowocowały powstaniem Lokalnej Bazy Zielonej Infrastruktury. 

Zespół z Wieliszewa wybrał pakiet wodny, w ramach którego analizował stan i rolę stref buforowych na wybranych obszarach swojej gminy. Teraz uczniowie czekaja już tylko na ogłoszenie decyzji komisji konkursowej. Trzymamy kciuki!

Uzupełnianie informacji w Lokalnych Bazach Zielonej Infrastruktury to główny element konkursu "GreenGo! Mapuj zieloną infrastrukturę!". Dobra pogoda sprzyjała zespołom z gimnazjum w Zespole Szkół w Wierzbicy oraz Zespołu Szkół Rolniczych w Woli Osowińskiej, które w czwartek 25 maja ruszyły w teren.

W wizjach terenowych uczniom towarzyszyły ekspertki Centrum UNEP/GRID-Warszawa, biolog oraz hydrolog. Obydwa zespoły wybrały bowiem pakiet wodny, w ramach którego analizują stan i rolę stref buforowych na wybranych obszarach lubelskich gmin Wierzbica oraz Borki Radzyńskie.

Zespół Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego w Jabłoniu ma się czym pochwalić. Mimo niesprzyjających warunków pogodowych uczniowie ruszyli w teren, aby mapować zieloną infrastrukturę.

Teraz przed zespołem już tylko ostatni etap konkursu. Jaki jest stan elementów zielonej infrastruktury na terenie, na którym pracuje młodzież? Czy pełnią swoją rolę? Jakich zmian możemy się spodziewać w przyszłości? Jakie działania może podjąć lokalna społeczność, aby utrzymać lub poprawić stan zielonej sieci? Odpowiedzi na te pytania znajdziemy w raporcie podsumowującym, nad którym pracuje zespół.

Młodym planistkom z Zespołł Szkół w Michałówce niestraszna zimowo-wiosenna aura. Dziarsko ruszyły w teren, żeby zbierać informacje o zadrzewieniach w swojej gminie. W rozpoznawaniu gatunków drzew wspierała ich aplikacja "Czyj to liść?" przygotowana przez Lasy Państwowe. Przy szacowaniu wysokości drzew pomocny okazał się zarówno chyłomierz, jak i... znajomość wzrostu swoich koleżanek :-)

Baza danych, która będzie wynikiem prac zespołu z Michałówki, zostanie przekazana do Urzędu Gminy Garwolin. Trzymamy kciuki!

Zapraszamy na jednodniowe szkolenie poświęcone praktycznym aspektom kształtowania zielonej infrastruktury w gminie. Tematyka spotkania obejmie zagadnienia zawarte w projekcie Kodeksu urbanistyczno-budowlanego.

Przyszła wiosna a wraz z nią pora na najciekawszy etap konkursu GreenGo! Uczniowie ruszają w teren, aby za pomocą aplikacji mapować zieloną infrastrukturę. Zebrane informacje posłużą im do stworzenia Lokalnych Baz Zielonej Infrastruktury.

Prace nad Lokalną Bazą Zielonej Infrastruktury we Frampolu nabrały tempa. Widać już efekty dobrej współpracy uczniów gimnazjum z pracownikami Urzędu Gminy i leśnikami. 

W gminie Garwolin uczniowie we współpracy z pracownikami Urzędu Gminy pracują nad stworzeniem Lokalnej Bazy Zielonej Infrastruktury.

Pierwszy etap konkursu trwa. Uczniowie nawiązują współpracę z urzędami gmin. Mierzą się także z wyborem obszaru mapowania oraz opisem terenu. 

nfosigw  Niniejszy materiał został opublikowany dzięki dofinansowaniu Narodowego Funduszu
Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Za jego treść odpowiada wyłącznie
Narodowa Fundacja Ochrony Środowiska, Centrum UNEP/GRID-Warszawa.

Lider projektu:

Centrum UNEP/GRID-Warszawa

  • Patron honorowy:
    Minister Środowiska
  • Patron honorowy:
    Minister Rolnictwa
    i Rozwoju Wsi
  • Patron honorowy:
    Marszałek Województwa Mazowieckiego
  • Patron honorowy:
    Marszałek Województwa Lubelskiego
  • Partner projektu:
    Mazowiecki Ośrodek Doradztwa Rolniczego
  • Partner projektu:
    Oficyna Wydawnicza Oikos
  • Patron medialny:
    Magazyn technologii bezorkowych
© Centrum UNEP/GRID-Warszawa 2017